Uitvoering
Meer over bewonerscommunicatie
Neem gerust contact met ons op, we beantwoorden graag uw vragen!
Wij zijn bouwers.
We komen ’s ochtends vroeg ons bed uit om te bouwen en we zijn eraan gewend dat dat drukte veroorzaakt. Bouwverkeer. Parkeerdrukte. Opstoppingen. Lawaai. Van machines, van mensen, van gereedschap. En stof. Van zagen, van boren, van schuren. Voor ons klinkt dat als muziek in onze oren, we genieten ervan. De drukte is voor ons dynamiek. Maar de bewoners hebben geen boodschap aan ons perspectief. En terecht. Zij willen geen herrie. Geen rotzooi. Geen gedoe. Geen ongemak. Het is onze opgave om de overlast zoveel als mogelijk te beperken.
Om dit te beperken richten wij de volgende producten in:
- Dailystand
- Modelwoning
- Spreekuur
- Bereikbaarheid
- Dagplanning/ persoonlijk bezoek
We werken met tal verschillende producten, maar deze zijn altijd terugkomend bij een project om de overlast te beperken.
“Waar werken met betrouwbare en kwalitatief goede onderaannemers”
Dailystand
De dailystand (ook wel dagstart) wordt elke dag uitgevoerd door de uitvoerder. Hierbij zijn de voorlieden en bewonersbegeleider aanwezig. Tijdens deze dagstart wordt de voortgang van de planning besproken, maar ook de opleverpunten, klachten en/of vragen van bewoners etc. Dit is altijd een belangrijk overleg, omdat hier gelijk de stand van zaken wordt opgenomen van het project. De start van een dailystand kan verschillen van 07:00 uur naar 09:15 uur in de ochtend.
Modelwoning
De modelwoning (ook wel proefwoning) wordt voor de start van de uitvoering gerealiseerd, zodat de opdrachtgever een akkoord kan geven over de werkzaamheden van de aannemer. Tevens voeren wij deze modelwoning uit, om goed inzicht te krijgen welke werkzaamheden veel overlast creëren en welke werkzaamheden veel tijd vragen. Hoeveel ruimte moet er gemaakt worden door de bewoner? Hoeveel stof en geluid komt er vrij? Deze vragen worden allemaal beantwoord tijdens het gereed maken van de modelwoning. Ook wordt de modelwoning gebruikt tijdens bewonersinformatie bijeenkomsten. De bewoners krijgen dan al gelijk een idee, hoe de woning er later uit komt te zien. De bewoners krijgen dan beter inzicht in de werkzaamheden, in plaats van dat zij dit lezen in een bewonersinformatieboekje.
Spreekuur
Het spreekuur zal in het begin twee wekelijks gehouden worden in onze modelwoning, de adres. Wij zorgen ervoor dat de woning altijd fatsoenlijk is, zodat de bewoners zich hier welkom voelen. Tijdens het spreekuur zal de bewonersbegeleider vanuit opdrachtgever aanwezig zijn en de bewonersbegeleider van A.C. Borst Bouw. De dagen en het tijdstip zal nader afgesproken worden met de bewonersbegeleider van opdrachtgever en de bewonersbegeleider van A.C. Borst Bouw.
Bereikbaarheid
Tijdens het project zal de bewonersbegeleider vijf dagen in de week beschikbaar zijn. De bewonersbegeleider heeft wel meerdere projecten onder zich, dus de vragen/klachten worden wel van tevoren getoetst welke spoed achten. De bewonersbegeleider probeert zo snel mogelijk naar de vraag van de bewoner te handelen. Tijdens het spreekuur op het project, is de bewonersbegeleider aanwezig voor alle vragen.
Dagplanning/persoonlijk bezoek
Twee á drie weken voor de start van de uitvoering nemen wij contact op met de bewoners om een startgesprek te voeren en krijgt de bewoner een dagplanning. Zo weten bewoners wat er gaat gebeuren, welk bedrijf de werkzaamheden uitvoert, wat wij van de bewoners verwachten, wat zij van ons kunnen verwachten en wat de overlast is. Dit gesprek voeren wij altijd bij de bewoners thuis, de bewonersbegeleider, uitvoerder en bewoner(s).